Édes Ételek

A zabkása igenis finom!

2016-02-22
unnamed

A zabkása igenis finom! – persze nem mindegy, hogyan készíted el :)

Bevallom őszintén, nem sűrűn szoktam reggelire zabkását enni. Ennek több oka is van :) Egyrészt, reggel nem igazán kívánom az édeset, szívesebben eszek pl tojást és tk kenyeret/zsemlét zöldségekkel. Másrészt pedig, mikor nagyon keményen diétáztam, minden reggel ezzel indítottam a napot, így maga a zabkása kanalazgatása nem idéz fel olyan “húkellemes” emlékeket a fejemben 😀

☝️Viszont!

Kb hetente egyszer van egy kis kattanásom, hogy hiányzik a zabkása. Ez csak és kizárólag azért fordulhat elő, mert van egy szuperül bevált receptem, amivel a zabkása nagyon nagyon nagyon finom lesz! Tényleg :)

Hozzávalók:

  • nagyszemű zabpehely
  • zabliszt
  • mandulatej/kókusztej/víz
  • proteinpor
  • kókuszreszelék
  • mogyoró/mandula/dió

Elkészítés:

Nos, az elkészítésben semmi trükk nincsen! 😀 A zabot, zablisztet és a proteinport összekevered, majd felöntöd és elkevered kb dupla mennyiségű folyadékkal. Én idő hiányában ekkor mikróba teszem a tálat és magas fokozaton kb 1,5-2 percig “főzöm” a zabkását, majd kiveszem, elkeverem és ha túl folyósnak találom, visszateszem még egy kis időre, ha pedig túl sűrűnek, felöntöm és elkeverem egy kevés folyadékkal. Ez az a pont, ahol addig trükközhetsz, amíg el nem éred az ízlésednek megfelelő állagot. Én személy szerint úgy szeretem, ha az állaga lágy pudingra hasonlít.

Ha megteheted, azt ajánlom, főzd tűzhelyen a zabkását. Egyrészt megmenekülsz a mikró káros hatásaitól, másrészt pedig sokkal jobban tudod kontrollálni a folyadék mennyiségét.

Ízesítésként magvakkal, kókuszreszelékkel szoktam megszórni, valamint az elmaradhatatlan kakaópor-édesítő-víz öntettel meglocsolni.

..igen-igen, tudom, hogy a leírás egy teljesen hagyományos zabkása elkészítési módja :) De van itt két apró dolog, ami miatt az én ízlésemnek annyira finom ez a zabkása:

  1. Az egyik a zabliszt, ugyanis ettől lesz olyan mennyeien krémes  – az emlékeimben darabosan potyogó – zabkása.
  2. A másik pedig, hogy hidegen fogyasztom a zabkását. Azaz, előző este elkészítem, ha kihűlt beteszem a hűtőbe, másnap reggel pedig elkanalazgatom. A hűtőben egy éjszaka alatt valamennyit sűrűsödik az állaga, ezért reggel egy pici vízzel szoktam még lágyítani.

Megjegyzés:

  • Én 15 g nagyszemű zabpehelyből, 25-30 g zablisztből és 20 g protein porból készítem a zabkását – de természetesen ehhez nem kell, sőt nem ajánlatos ragaszkodnotok, ugyanis éhség, testsúly, célok, stb. kérdése, hogy mennyire kiadós adagra van szükségetek. Ezt az információt az arányok miatt osztottam meg veletek :)
  • A felsorolt folyékony alapanyagok közül a személyes kedvencem a mandulatej, ezzel hihetetlen krémes lesz a zabkása, de ha a diétátok nem engedi meg, ne bánkódjatok, vízzel is nagyon rendben lesz :)

Tehát, ha eddig tartottatok a zabkásától vagy konkrétan nem szerettétek, adjatok neki még egy esélyt!  :)

Hasonló jó dolgok

Még nem érkezett hozzászólás

Szólj hozzá